سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بافران
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 5313
کل یادداشتها ها : 11

نوشته شده در تاریخ 90/11/27 ساعت 2:32 ع توسط غلامرضا


وقت طـلاست

 وقتی صحبت از رعایت نظم و انضباط می شود، وقت شناسی یکی از نخستین صفاتی است که به ذهن خطور می کند. اما متاسفانه امروز مانند گذشته به این خصلت پسندیده توجه نشده و به بهانه های مختلف آنرا نادیده می گیرند، درحالی که زندگی پرتلاطم و ماشینی این دوره به نظم و وقت شناسی بیشتری نیاز دارد . اما افراد زیادی، شلوغی و تراکم کاری این دوران را دلیلی برای نادیده گرفتن خوش قولی می دانند . درحالی که اگر کمی دقت کنیم، می بینیم در این دنیای شلوغ هم می شود کسانی را پیدا کرد که ترجیح می دهند کارهایی را فدا کنند، ولی دیر به قرار خود نرسند. آنها چنان به خوش قولی و وقت شناسی اهمیت می دهند که اندکی تاخیر برایشان غیر قابل قبول است . بنابراین می بینیم هنوز هم این خصلت برای افرادی ارزش داردو شاید تنها می شود این نکته را پذیرفت که امروز بهانه های دیر رسیدن و تاخیر داشتن بیشتر از گذشته است .

به هر حال،چه بدقول باشیم و چه خوش قول،باید بپذیریم بدقولی خصلت بدی است .وقتی این موضوع درباره کار و مسایل کاری و نشستها و جلسات مطرح شود،تاثیرش هم بیشتر به نظر می رسد . اما رعایت نکردن نظم و اهمیت ندادن به ساعت مشخص شده ، برای جلسه و کاری خاص، تنها کار و همکاران را تحت تاثیر قرار نمی دهد. چنین فردی در خانه و زندگی شخصی و جامعه هم با مشکلات و مسایل خاصی روبه روست.

اگر شما هم همیشه در زندگی شخصی خود تاخیر دارید، باید به فکر ایجاد تغییری اساسی در شیوه زندگی و برنامه ریزی خود باشید. کارشناسان از شمایی که این عادت ناپسند را دارید، سؤال می کنند: «تابه حال فکر کرده اید نتیجه این رفتار شما چیست؟ » کمی به این پرسش فکر کنید و دوباره زندگی را بسازید.

در ضمن، اگر شما هم با خوش قول بودن و بموقع آماده شدن مشکل دارید، ممکن است حس بدی داشته باشید. حسی بد برای این که در جمع همکاران،دوستان و آشنایان فردی تنبل، نامنظم، بی برنامه و خودخواه شناخته می شوید . درحالی که وقت شناسی نشانة احترام و در نظر گرفتن حقوق دیگران است . بعلاوه سروقت حاضر شدن نشان دهنده نظم و انضباط شخصی شما هم هست .








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ